Benicarló
fletxaValencià fletxaCastellano
retol
NOTÍCIES I ENLLAÇOS D'INTERÈS

Conveni per oferir microcrèdits per emprenedors signat per l'Ajuntament i "La Caixa"

El Ajuntament de Benicarló i “La Caixa” signen un conveni per al finançament de microcréditos a emprenedors.

L'acord amb l'Ajuntament de Benicarló facilitarà operacions de préstec a persones excloses del sistema creditici tradicional que desitgen engegar projectes d'autoocupació.

L'alcalde de Benicarló, J. Enric Escuder Arín i el director de l'oficina a Benicarló de “la Caixa”, José Joaquin Torres, van signar el 3 de juliol de 2006 un conveni que facilitarà les operacions de préstec de petites quantitats (“microcrèdits”), dirigides a aquelles persones amb dificultats per a accedir al sistema creditici tradicional, donant suport i fomentant d'aquesta manera la creació de projectes innovadors de persones amb caràcter emprenedor.

Especialment, aquests crèdits donen suport a persones majors de 45 anys, dones, persones amb discapacitat, aturats de llarga durada, famílies monoparentals i població immigrada.

Aquest conveni de col·laboració aglutina les iniciatives de l'Ajuntament de Benicarló i “La Caixa” amb la finalitat de potenciar activitats que, seguint criteris de sostenibilitat econòmica, tinguen com finalitat prioritària la cobertura de necessitats de caràcter social.

Els departaments municipals de Serveis Socials i Comerç (a través de l'Agència per al Foment d'Iniciatives Comercials-AFIC i l'Antena Local de la Cambra de comerç de Castelló) assessoraran als possibles interessats sobre els tràmits per a la constitució de l'empresa i per a accedir a aquesta línia de finançament.

El programa de Microcrèdits Socials de l'Obra Social “la Caixa” està destinat a finançar projectes de autoocupació promoguts per persones que sofreixen exclusió financera.

Els microcrèdits són préstecs que no requereixen de les garanties i avals necessaris per a accedir als crèdits del sistema financer tradicional i es concedeixen sota la tutela tècnica de diverses entitats socials, en aquest cas el propi Ajuntament de Benicarló.

“La Caixa” va començar a desenvolupar el programa de Microcréditos Socials al juliol de l'any 2000, havent-se consolidat des de llavors com l'entitat privada que majors recursos destina a la promoció de les microfinances a Espanya. ”La Caixa”, a través de la seva Obra Social, és amb 23 milions d'euros l'entitat financera que majors recursos destina a la concessió de microcrèdits.

Fins a la data, “la Caixa” ha constituït 55 operacions de crèdit a la Comunitat Valenciana sent l'import concedit de 722.961euros.

El criteri de concessió dels microcrèdits de “la Caixa” atén fonamentalment a la confiança i la viabilitat dels projectes a finançar, sense cap exigència de garantia o aval de caràcter patrimonial. El seu import mig oscil·la entre els 8.000 i els 15.000 euros i el seu termini de reemborsament és de 4 anys a un interès reduït.

El caràcter social dels microcrèdits ve avalat pel fet que més del 73% dels seus beneficiaris siguen dones i més d'un 26% dels microemprenedors siguen immigrants, dos dels sectors de població amb majors dificultats d'accés al mercat laboral.

Cada microcrèdit atorgat per “la Caixa” genera, a més, una mitjana de 2,5 llocs de treball per negoci emprès.

En la concessió dels microcréditos intervenen com intermediàries entitats socials que avalen, assessoren i realitzen el seguiment dels projectes.

Fins a la data, “la Caixa” ha signat convenis amb 143 entitats socials de tota Espanya que vetllen per la viabilitat dels projectes finançats. Les activitats que predominen entre els negocis engegats pels beneficiaris del programa de Microcrèdits Socials de “la Caixa” són el comerç (27,70%), les empreses de serveis -missatgeria, jardineria, neteja...- (25,12%) i l'hostaleria (8,79%).

L'Obra Social “la Caixa” conta amb una llarga trajectòria en la concessió de microcrèdits i participa des de fa anys en diversos programes de microcrèdits com per exemple els promoguts per l'Institut de la Dona (Ministeri de Treball) i la Direcció general de la PYME (Ministeri d'Economia) que inclouen FIDEM (Fundació Internacional de la Dona Emprenedora), OMEGA (Organització de Dones Empresàries i Gerència Activa), FEMENP (Federació de Dones Empresàries, de Negocis i Professionals), UATAE (Unió d'Associacions de Treballadores Autònomes i Emprenedores) i el Banc Mundial de la Dona.

Junt al signat amb l'Ajuntament de Benicarló, a la Comunitat Valenciana, l'Obra Social de “la Caixa” ha signat convenis amb els ajuntaments de València, Alcoi, Elx, L’Eliana, Villena, Manises, Silla, Ibi, Aldaia, Paterna, Albaida, Tavernes Blanques, L'Olleria, Quart de Poblet, Torrent, Sedaví, Sogorb, Muro d'Alcoi, Vall d'Uixó, Ontinyent, Borriana, Vila-real i Picanya, així com amb la Universitat d'Alacant, el Club de Gerents de Torrent, el Pacte Territorial per l'Ocupació en la Ribera, el Consorci per la Recuperació Econòmica i de’l Activitat de la Marina Alta (CREAMA), l'Associació de Joves Empresaris de València, l'Associació d'Empresaris Valencians Solidaris Pactem Nord, i la Fundació de la Comunitat Valenciana per a la Promoció d'Alboraia.

Creat per fidel el 03/07/2006
Suggeriments T'agrada? Imprimir Actualitzada 13/12/2017 15:01 © 2000-2017 Ajuntament de Benicarló